Kuidas Weleda maailma muudab

Weleda on nüüd sertifitseeritud B Corp. Selles intervjuus Weleda jätkusuutlikkuse juhi dr Stefan Siemeriga räägime sertifitseerimisprotsessist, väljastanud organisatsiooni kõrgetest standarditest ja põhjustest, mis ajendasid meid selle sammu astuma.

Mida B Corp tegelikult tähendab?

Stefan Siemer: B Corp tähendab "Benefit Corporation" ja sertifikaat tõestab, et ettevõttel on sotsiaalsete ja ökoloogiliste standardite osas tugevad kohustused ja tulemused. Selle annab välja mittetulundusühing B Lab. Oluline on märkida, et sertifitseeritud ei ole mitte tooted, vaid ettevõtte tegevus ja üldine lähenemine. Keskendutakse sotsiaalsele lisandväärtusele ja ökoloogilisele jätkusuutlikkusele, mitte kasumi maksimeerimisele iga hinna eest. Teisisõnu, see puudutab keskkonda, bioloogilist mitmekesisust, liigikaitset, inimõigusi, kliimakaitset, töötajaid ja kliente. B Lab nimetab seda "äriks kui headuse jõuks". Ülemaailmne B Corpi liikumine sai alguse USA-st ja selle eesmärk on muuta meie planeet paremaks kohaks.

See kõlab peaaegu liiga hästi, et tõsi olla. Kas saate nende missiooni üksikasjalikumalt kirjeldada?

Stefan Siemer: B Corpi kogukonda ühendab soov midagi muuta. Ärimaailmas on selline suhtumine võrdne paradigma muutusega. Enamasti on ettevõtte peamine eesmärk kasumi teenimine. Kuigi see ei muutu niipea, ei tohiks see toimuda iga hinna eest ega inimeste, loomade ja keskkonna arvelt. See on alati olnud Weleda põhiline hoiak. Seega oli meil selle sertifikaadi taotlemine täiesti loogiline. Selleks pidime muutma meie ettevõtte põhikirja eesmärgi punkti, meie DNA-d. Nüüd on meie ettevõtte eesmärkideks ühine hüve ja keskkonnakaitse.

Kui Weleda on selliseid väärtusi alati austanud, siis kas sertifikaadi hankimine oli tõesti seda väärt?

Stefan Siemer:  Jah, absoluutselt! Sertifitseerimisprotsess hõlmab kogu ettevõtte põhjalikku hindamist. Näiteks B Lab on huvitatud meie positiivsest mõjust ühiskonnale, sest lõppude lõpuks pole see ainult raha teenimine. Jätkusuutlikkus on meie tegevuse keskmes ja see põhineb meie ettevõtte eesmärkidel. Looduse ja inimestega harmoonias olemine on võimalik ainult siis, kui oleme vastutustundlik ja jätkusuutlik ettevõte. B Lab tunnustab Weleda pühendumust säästvale eluviisile, näiteks meie sertifitseeritud looduskosmeetika ja õiglaste suhete osas, mida me kasvatame oma viljeluspartneritega. Ja meie MUNDI säästva arengu keskuses Schwäbisch Gmündis, kus kooliklassid, mittetulundusühingud ja ettevõtted saavad jätkusuutlikkust vahetult kogeda. Ja ka seda, et me teeme oma investeeringud jätkusuutlikult mõtlevate pankade kaudu. Weleda ajakiri Werde annab inspiratsiooni ka roheliseks eluks.

Sarnaste eesmärkidega sertifitseerimisorganisatsioone on veel mitmeid. Miks valis Weleda B Corpi sertifikaadi?

Stefan Siemer: Weledal on ülemaailmne esindatus ja see kehtib ka B Corp. Plus kohta, selle taga on erakordne kogukond, mis koosneb väga pühendunud ja inspireerivatest inimestest; kontaktid rikastavad ja avardavad meie vaatenurki. Kaalusime erinevaid etikette, kuid lõpuks läksime selle juurde just selle ülemaailmse esinemise tõttu. Selle otsuse ajendiks olid Weleda kontsern ja meie jätkusuutlikkuse osakond ning seda toetasid täielikult kogu juhtkond ja juhatus.

Keskendutakse sotsiaalsele lisandväärtusele ja ökoloogilisele jätkusuutlikkusele, mitte kasumi maksimeerimisele iga hinna eest.

Miks Weleda üldse sertifitseerida tahtis?

Stefan Siemer: Oleme alati aktiivselt edendanud ökoloogiliselt ja sotsiaalselt õiglast tulevikku. Kuid praegu läheneme sellistele küsimustele nagu jätkusuutlikkus veelgi strateegilisemalt ja süsteemsemalt kui kunagi varem. Võtke näiteks kliima: võtsime ette mitmeid individuaalseid kliimakaitsega seotud tegevusi, kuid ilma üldise strateegiata. B Corpi hindamisprotsessist saadud tagasiside oli üks impulsse, mis ajendas meid nüüd püüdlema väga ambitsioonikate kliimakaitse eesmärkide poole. Sellest aastast oleme juba muutumas aritmeetiliselt kliimaneutraalseks nii oma hoonete, tootmise kui ka sõidukipargi osas. Alates 2022. aastast peavad kõik meie tooted muutuma aritmeetiliselt kliimaneutraalseks – ehk siis kogu ettevõtte kliimajalajälg ja kõik, mis on toodete jaoks vajalik, nagu transport, tarneahel, põllumajanduslik tooraine tootmine ja pakend koos valmistamisega. ja utiliseerimine. Ja meie ühe protsendi programmiga investeerime täiendava protsendi oma müügist peamiselt kliimakaitsesse, mulla tervisesse ja bioloogilisse mitmekesisusse.

Mida pidi Weleda sertifikaadi saamiseks tegema?

Stefan Siemer: Meil oli vaja vastata paljudele küsimustele ettevõtte kõigi aspektide kohta ja esitada neile dokumente. Kogu vajaliku teabe kogumiseks ja ettevalmistamiseks oli protsessi kaasatud üle 100 töötaja. Meie esialgsest otsusest kuni lõpliku sertifitseerimiseni kulus meil B Labi toel umbes poolteist aastat. Ühise hüvangu ja ökoloogilise heaolu poole püüdlemine pidi olema kirjalikult ankurdatud ja integreeritud ettevõtte põhikirjaga. Nüüd on – Weleda aktsionärid otsustasid selle oma koosolekul. Meie ettevõtte strateegia tugineb nüüd sellele: me mitte ainult ei püüa vältida negatiivseid mõjusid, vaid ka anda väga sihipäraselt positiivset panust.

Kuidas on Weleda liikumisega seotud?

Stefan Siemer Soovime olla B Corpi kogukonnale aktiivselt eeskujuks ja eeskujuks, eriti Šveitsis ja Saksamaal. Praegu on sadu ettevõtteid, kes soovivad samuti sertifikaati saada. Nende toetamiseks jagame oma kogemusi liikumisega tervikuna väga läbipaistvalt. Lisaks peame loenguid, osaleme töörühmades ja teeme poliitilisel tasandil lobitööd otsides dialoogi otsustajatega. Usun, et kui kõik töötavad ühiste eesmärkide nimel, on suur potentsiaal. Teame maailma peamisi jätkusuutlikkuse probleeme ja valitsused on sellega seotud eesmärkides juba kokku leppinud. Kui suudame liikumisena näidata, et neid eesmärke on võimalik saavutada, jäädes rahaliselt jätkusuutlikuks, on see eeskujuks teistele ettevõtetele.

Kliendid on üha teadlikumad sellest, kuidas nende enda tarbimine planeeti ja ühiskonda mõjutab. Inimesed nõuavad täiesti õigustatult kaubamärkidelt ja ettevõtetelt hoolimist.

Kuidas on Weleda B Corpi sertifikaat looduskosmeetika kasutajatele kasulik?

Stefan SiemerKliendid on üha teadlikumad sellest, kuidas nende enda tarbimine planeeti ja ühiskonda mõjutab. Inimesed nõuavad täiesti õigustatult kaubamärkidelt ja ettevõtetelt hoolimist. Nii et see on tootelubaduse ja brändilubaduse oluline osa. See suundumus võib aidata muuta maailma paremaks kohaks. Olles sertifitseeritud looduskosmeetika ja antroposoofiliste ravimite valdkonna liider, võtame hea meelega kasutusele need impulsid, et oma jõupingutusi suurendada. Ja kuna farmaatsiatööstus pole selles valdkonnas veel nii kaugele arenenud kui ilutööstus, tahame olla ka oma ravimiäri jätkusuutlikkuse teerajajaks.

Kas Weleda tooted kannavad B Corpi märgistust?

Stefan Siemer: Tarbija vaatenurgast on praegu esiplaanil muud sõnumid – näiteks meie tooraine päritolu ja kvaliteet, õiglus ja pakenditeave. Meie jaoks ei tähenda B Corpi sertifikaat müügi suurendamist. Kus ja kuidas märgistame, jääb seega alles näha.

Kas on olnud ka kriitilisi hääli? Ilmselt ei tegutse mõned B Corpi sertifitseeritud ettevõtted täiesti jätkusuutlikult.

Stefan Siemer: Ettevõtetel, kes ei tee midagi, ei ole võimalust saada B Corpi sertifikaati. Kuid isegi kui tavapärasemad ettevõtted alles alustavad protsessi ega ole veel täiuslikud, on see siiski julgustav areng! Kui me tõesti tahame maailma paremaks muuta, vajame muutusi kõikjal, mitte ainult teerajajate seas. Vajame ka suurkorporatsioonide koostööd. B Corpi silt pole sugugi pelgalt kaunistus. Nõuded on väga läbipaistvad ja arusaadavad. Kõik huvilised saavad lisaks kriteeriumidele tutvuda ka hindamisaruannetega. Ettevõtete jaoks on raskem küsimus: kas nad saavad säilitada oma sertifitseerimisstaatuse? Kui te ei võta seda piisavalt tõsiselt, olete hiljemalt kolme aasta pärast väljas.